Kari s mrkví, fenyklem a špenátem

vegetarián

Indické kari, založené na dušené zelenině, cibulovo-zázvorovo-česnekové pastě a kokosu, je snadno stravitelné a v doprovodu čápátí (či jiných placek) a rýže, případně třeba okurkové raity, tvoří fantastický tip na zdravý zeleninový oběd.

Suroviny

Na kari
  • 3 bio mrkve
  • vrchovatou hrst čerstvého špenátu (v této zimní době kupuju bio zeleninu a ovoce u Freshbedýnek)
  • cibule + česnek + čerstvý zázvor (základ na většinu indických “stews” = dušených pokrmů)
  • pár koleček feferonky
  • fenyklová bulva
  • kokosové mléko (nebo řádně rozmixovaná bio kokosová sušená dužina s vodou)
  • kurkuma
  • sůl (nebo zeleninový vývar, i instantní)
  • koriandr
  • římský kmín (cumin)
  • (sušené) kari lístky
Na raitu
  • bio okurka (polní nebo salátová)
  • bílý (bio) jogurt
  • sůl
  • koření na raitu (kupuji v Little India)

 

Postup

Kari

DSCN9185Napřed si připravíme “svatou trojici” – základ indických “stews”. Cibuli, česnek a oloupaný kousek zázvoru zalijeme kvalitním olejem a rozmixujeme na hladkou pastu. Tu pak pomalu smažíme (již bez přidání tuku) na pánvi (u nás litinová), dokud nezhnědne. Přidáme mletý koriandr a římský kmín. Pak přisypeme mrkev, oloupanou a nakrájenou na kolečka), špenátové listy, očištěnou a nakrájenou fenyklovou bulvu a sůl.

Zalijeme kokosovým mlékem, a pokud se směs chytá, ještě lehce podlijeme vodou. Přidáme kurkumu. Necháme dusit, dokud není mrkev příjemně změklá (ale ne rozvařená). Na závěr můžeme do směsi přidat tamarind.

DSCN9187Raita

Okurku oloupeme (ale není to nutné), nakrájíme a zalijeme jogurtem. Přisolíme a dochutíme kořením na raitu.

Podáváme s indickými kynutými či nekynutými plackami (zde s čapati) a můžeme přidat třeba pikantní mango pickles.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..